හැඳින්වීම

අසමි දකිමි සොයමි වර්ඩ්ප්‍රෙස් බ්ලොග් අඩවියට සමගාමීව ප්‍රකාශයට පත්කෙරේ

26 September 2012

සැඟවුණු මරුවා (හතරවැනි කොටස – අවසානය) The Sniper (Part Four – Final)


  තවත් දීර්ඝ ලිපියක අවසාන කොටස, අද මා ඔබ වෙත රැගෙන එනවා. මේ ලිපි මාලාව අතිශයින්ම ජනප්‍රිය වූ බව, පළමුවැනි කොටස,දෙවැනි කොටස සහ තුන්වැනි කොටස වෙත ලැබුණු, ඔබේ ප්‍රතිචාරවලින් මොනවට පැහැදිලි වුනා. මෙවනි ලිපි ලිවීම, සෑහෙන වෙහෙසකර කාර්යයක් වුනත්, ඔබේ රස වින්දනය, දැනුම පෝෂණය උදෙසා, ඉදිරියේදීත් මෙවැනි ලිපි ලියන්නට ඉටා ගත්තා.
  ස්නයිපර් වරුන් පිළිබඳව මෙසේ කොටස් හතරක ලිපියකින් මා දක්වන්නේ ඉතා කල්පනාකාරීව තෝරාගත් කරුණු ස්වල්පයක් බව නැවතත් අවධාරණය කරන්නේ, එක් මාතෘකාවක් පිළිබඳව දීර්ඝ ලිපි මාලාවක් කියවීමට බ්ලොග් කියවන්නන් එතරම් උනන්දු නොවන බව, මේ බ්ලොග් අඩවිය අරඹා කෙටි කලකින්ම මට අවබෝධ වුන නිසයි. කෙසේ වෙතත් මා පල කරන ඕනෑම ලිපියක් අවම වශයෙන් 1500 ක් හෝ සමහර විට ඊටත් වඩා පිරිසක් කියවීම ගැන මම සතුටු වෙනවා. හොඳයි, එහෙනම්, සැඟවුණු මරුවා අවසන් කොටස මෙසේ අරඹනවා.
 
  ස්නයිපර් තුවක්කුව, එහි ක්‍රියාකාරිත්වය, ඉලක්ක ගැනීමේදී සහ වෙඩි තැබීමේදී අනුගමනය කලයුතු තාක්ෂණික කරුණු යනාදියට තමයි ප්‍රධාන තැන ලැබෙන්නේ. නමුත් ඒ විෂයය කරුණු මෙහි දැක්වීම කල නොහැක්කේ ඒවා රහසිගත නිසා නොවෙයි. ඉතා දීර්ඝ වන නිසයි. ඕනෑම කෙනෙකුට බලාගත හැකිවන ලෙස ඒ තොරතුරු සිංහල හැර වෙනත් භාෂා වලින් අන්තර්ජාලයේ පළකර තිබෙනවා. සමහරවිට මේ තොරතුරු සිංහලෙන් අන්තර්ජාලයේ පලවන්නේ මේ බ්ලොග් අඩවියේ පමණක් විය හැකියි. වෙඩි තැබීමේ ප්රාගුන්‍යය හෙවත් ප්‍රගුණ වෙඩි කරුවකු වීමයි මුලින්ම කලයුත්තේ. එහිදී උගන්වන කරුණු ඉතා සැකෙවින් මෙසේයි.
වෙඩි තැබීමේ මුලධර්ම අධ්‍යයනය හා කුසලතා ප්‍රවර්ධනය
  • ශාරීරික වෙහෙස අවම මට්ටමෙන් පවත්වා ගැනීම හා පාලනය.
  • තුවක්කුවේ දුරදක්නය නිසි පරිදි සකස්කර ගැනීම සහ එයින් පෙන්වන රුපය නිසි පරිදි අවබෝධ කරගැනීම.
  • හුස්ම ගැනීම පාලනය කිරීමට ඉගෙන ගැනීම.
  • තුවක්කුවේ ට්‍රිගරය මිරිකීමේ නිවරැදි ක්‍රමවේදය ඉගෙනීම.
  • උණ්ඩය පිටවූ පසු එය ඉලක්කය වෙත ගිය/නොගිය බව නිරීක්ෂණය කිරීම.
කායික මානසික සූදානම
  • නීරෝගී කයක්, නීරෝගී මනසක්, වැඩි දියුණු කල ස්ථානෝචිත ප්‍රඥාවක්, තිබීම හා නිරන්තර අභ්‍යාසය.
  • නිරවුල්ව, වෙහෙසට පත් නොවී, විවේකීව සිටින්න.
  • ඉලක්කය ඉදිරියේ ඇත යන සංවේදීතාව වැඩි දියුණු කරගන්න.
  • ඉලක්කයේ ‘සුවඳ’ දැනෙන තරමට ඔබේ හැකියාව වර්ධනය කරගන්න.
  • ස්ථාවර රටාවකට සාමාන්‍ය ලෙස හුස්ම ගන්න. ඉලක්කය දුටු පසු ඔබේ මුව මඳක් විවර කර හුස්ම ගන්න. එවිට ඔබ හුස්ම ඉහළ පහළ හෙළන හඬක් ඇති නොවේ.
  • කිසිවක් නොසිතන්න. මනස නිරවුල් කරගන්න. ඔබ කලයුතුම දේ කුමක්ද යන්න ගැන පමණක් වගබලා ගන්න.
  • ඔබව දැඩි ලෙස පාලනය කරගන්න. සිතන්න, මේ වෙඩිල්ල තැබීමට ඔබට ලැබෙන්නේ මේ අවස්ථාව පමණයි.
  ස්නයිපර් වරයකුට තම අවියේ ඇති දුරදක්නය තමන්ගේ ඇස තරම්ම වටිනවා. මේ නිසා තම දුරදක්නය නිසි පරිදි සකසා ගැනීම මෙන්ම එහි ක්‍රියාකාරිත්වය පිලිබඳ පරිපුර්ණ දැනුමක්ද ඔහුට අත්‍යවශ්‍යයි.
   දුරදක්නය මගින්ම තම ඉලක්කයට ඇති දුර දැකගැනීමේ හැකියාව නවීන දුරදක්නවල තිබෙනවා. එවැනි දුරදක්නයකින් ඉලක්කයට ඇති දුර පෙන්වන්නේ මෙහෙමයි.
  රාත්‍රී දුරදක්නයක් පාවිච්චි කිරීමේදී අතිශයින් පරෙස්සම් විය යුතුයි. සතුරා අතේද රාත්‍රී දුරදක්නයක් ඇත්නම් ඔහුටද අපව නිරීක්ෂණය වන බව මතක තබාගත් යුතුයි. රාත්‍රී දුරදක්නයක් සර ආලෝකයකට නිරාවරණය වුනොත් එහි ක්‍රියාකාරිත්වය අවුල් වෙනවා.
 
 රාත්‍රී දුරදක්නයකින් පරිසරය පෙනෙන්නේ කොළ පාටින් පමණයි. නමුත් ස්නයිපර් රාජකාරී මෙන්ම සාමාන්‍ය යුද කටයුතු සඳහාද එයින් විශාල සේවයක් වෙනවා. එහි අගය මා අත්දැකීමෙන්ම දන්නවා. 1998 වසරේදී මා, කුඩා සෙබල කණ්ඩායම් දෙකක් වෙත රාත්‍රී දුරදක්න ලබාදී, ක්ෂණික රැක සිට පහරදීමක යොදවනු ලැබුවා. එහිදී, ආරක්ෂක වළල්ල හරහා ඇතුළු වීමට පැමිණි, ත්‍රස්තවාදීන් 6 දෙනෙකු මරා දමන්නට ඒ කණ්ඩායම් දෙකට හැකි වුනා. ඔවුන් ඉතා සාර්ථකව, රාත්‍රී දුරදක්න මගින්, සතුරාගේ ගමන දැක තිබුනා.
 
 
මීට අමතරව සෑම ස්නයිපර් වරයකුටම ඉගෙනගැනීමට සිදුවන, තවත් ගැඹුරු විෂයයක් තිබෙනවා. ඒ තමයි ක්ෂේත්‍ර අධ්‍යයනය. (Field Craft) එහිදී සිතියම්, පින්තුර හෝ වෙනත් ලිඛිත, මුද්‍රිත, තොරතුරු මෙන්ම, තම දෙනෙතට නිරීක්ෂණය වන භූමියද මනාව අවබෝධ කරගනිමින්, සතුරාගේ නිරීක්ෂණයට ලක් නොවන පරිදි, ඒ භූමියේම කොටසක් මෙන් වෙස්වලා ගැනීම, සැඟවීම, තැනින් තැනට ගමන් කිරීම, සතුරා පිළිබඳව හැකි සෑම දෙයක්ම නිරීක්ෂණය ,තමන්ගේ ඉදිරි ඉලක්ක තෝරා ගැනීම සහ වැදගත් තොරතුරු තම මුලස්ථානයට වාර්තා කිරීම කලයුතු වෙනවා. මෙය දීර්ඝ කාලයක් භූමියේ ප්‍රායෝගිකවම ගතකොට ප්‍රගුණ කලයුතු කලාවක්. සතුරාට නිරීක්ෂණය වීම වැලක්වීමට හෝ සතුරු ඉලක්කයක් සාර්ථකව ලබාගැනීම සඳහා මඩ වලක, කුණු කානුවක වුවද බැසීමට ස්නයිපර්ට සිදුවෙනවා. මදුරුවන්, කෘමීන්, කූඩල්ලන් කන විට දඟලන්නේ නැතිව ඉවසා සිටීම, කැලයේ සැඟවී සිටිනවිට තම ඇඟ දිගේ සර්පයකු ගියත් උගෙන් හානියක් නොවන්නේනම් නිශ්චලව සිටීම කළයුතු වෙනවා.
  ස්නයිපර්ට හිතෙන හිතෙන ආකාරයට වෙස්වලාගන්න ඉඩක් ලැබෙන්නේ නැහැ. මුලින්ම ඔහු ඉතා හොඳින් තම පරිසරය අධ්‍යයනය කළ යුතුයි. ඒ අනුව ඔහුට වෙස්වලාගත හැකි ක්‍රම දෙකක් තිබෙනවා. කෙටි කාලයක් සඳහා පරිසරයේ ඇති කොළ අතු වැනි දේවල් තම ඇඳුමේ සවි කරගෙන වෙස්වලා ගැනීම. (කොළ අතු මැලවී යනවා. නැවත අලුත් කළ යුතුයි. ඒවා කරකර ඉන්නට යාම භයානකයි. තමන් සතුරාගේ නිරීක්ෂණයට ලක්විය හැකියි. නමුත් වඩාත් හොඳින් සැඟවීමට හැකියි)
 
 අනෙක් ක්‍රමය වන්නේ වෙස්වලා ගැනීම සඳහාම විශේෂයෙන් සැකසු ඇඳුමක්‌ ඇඳගැනීමයි. මේ සඳහා ජාත්‍යන්තරව පිළිගත් ප්‍රමිතීන්ට අනුව සැකසෙන ඇඳුම් විශේෂයක් තිබෙනවා ඒවා හඳුන්වන්නේ ඝීලී ඇඳුම (Ghillie Suit) යනුවෙන්. සාමාන්‍ය හමුදා නිල ඇඳුමක් ගෙන, විශේෂ ඝන නූල් වර්ග භාවිත කරමින්, පරිසරයේ සැඟවීම පහසු කරන ආකාරයට මේ ඇඳුම සකස් කර තිබෙනවා. පින්තුරය දෙස බැලූ පමණින් එය ඔබට අවබෝධ වන නිසා වැඩි දුර විස්තර කිරීම අවශ්‍ය නොවනු ඇතැයි මා සිතනවා.   
  ඝීලී ඇඳුම් සැකසීම කලබලයෙන් කළහැකි දෙයක් නෙවෙයි. ඉදිරි කාලයේදී තමන් ගත කරන්නට යන්නේ, කෙබඳු පරිසරයකද යන්න හරිහැටි නොදැන, ඝීලී ඇඳුමක් ඇන්දොත්, එය සතුරාට තමන් හඳුනා ගැනීමට කරණ අත වැනීමක් බවට පත්වෙනවා. මේ නිසා පොදුවේ ඒ ඒ පරිසරයට අනුව යොදාගතහැකි ඝීලී ඇඳුම් සකසා තිබෙනවා. ඇත්ත වශයෙන්ම ඝීලී ඇඳුම් සකස් කිරීමත් එක්තරා කලාවක්. පරිසරයේ ස්වභාවයට හැකිතරම් ආසන්න වන ආකාරයට සකසාගත් තරමට ස්නයිපර්ගේ ආරක්ෂාව තහවුරු වෙනවා. හැබැයි මේ ඇඳුම ඇඳගත් විට අපහසුවකින් තොරව වෙඩි තැබීමටද හැකිවන අයුරු සැකසිය යුතුයි.
   ලෝකයේ එක් එක් ප්‍රදේශ වලට අනුව දේශගුණය, පරිසර ස්වභාවය ආදිය ගැන සිතා බලා සකස්කර ඇති ඝීලී ඇඳුම් මෙහි දැක්වෙනවා. ඔබට හොදින්ම පැහැදිලි වනවා ඇති පරිසර සාධක පිළිබඳව කොතරම් දැඩි අවධානයක් යොමු කර තිබෙනවාද කියා මේ ඇඳුම් සකස් කිරීමට.
  ස්නයිපර් වරයෙක් කොතරම් හොඳ පුහුණුවක් ලබා සිටියත්, ඔහුට තනිවම සියලු කටයුතු කරන්නට බැහැ. ඔහුට තම ආධාරය සඳහා තවත් එක් අයකුවත් අත්‍යවශ්‍ය වෙනවා. ඒ නිසයි ස්නයිපර් වරු දෙදෙනාගේ හෝ තිදෙනාගේ කණ්ඩායම් ලෙස යොදවන්නේ. මෙහිදී ලැබෙන අන්‍යොන්‍ය සහාය මත තමයි සාර්ථකත්වය රඳා පවතින්නේ.
 
  පරිසරය අනුව ඇඳුම වෙනස් කරගැනීමේදී හිම සහිත පරිසරයකදී නම් සුදු පැහැය තමයි වැඩියෙන්ම යොදාගන්නේ. හැබැයි හිම සහිත පරිසරයක දිගු වෙලාවක් රැඳී සිටීමනම් එතරම් පහසු වැඩක් නෙවෙයි. මේ බලන්න එවැනි පරිසරයක සිටින ස්නයිපර්ගේ වෙස්වලාගැනීම.
 
  මෙසේ සහාය දක්වන්නාගේ රාජකාරිය වන්නේ ඉලක්ක සොයා ඒවා ස්නයිපර් වෙත ලබාදීම, තමන් අතේ ඇති රේන්ජ් ෆයින්ඩර් දුරදක්නයෙන් (Range Finder) ඉලක්කයට ඇති දුර මැන බලා, එය ස්නයිපර් වෙත ලබාදීම, ස්නයිපර් වෙඩි තැබූ පසු උණ්ඩය හරියටම ඉලක්කයට වැදුණේදැයි තමන් අතේ ඇති දුරදක්නයෙන් නිරීක්ෂණය කිරීම, ඉලක්කය වැරදුනේ නම් වෙඩි තැබීමේදී නිරීක්ෂනයවූ අඩුපාඩු පෙන්වාදීම, ආදියයි. මෙකී සියලු රාජකාරි වල යෙදෙන්නා හඳුන්වන්නේ ‘ස්පොටර්’ (Spotter) යනුවෙන්. හොඳින් මතක තබාගන්න සපෝටර් නෙවෙයි ස්පොටර්.
 හැබැයි ඉතින් ස්පොටර් සපෝටර් වෙන අවස්ථාත් තියනවා. මේ බලන්න ස්පොටර් අවශ්‍ය වෙලාවට ස්නයිපර්ට බොක්කෙන්ම, නෑ නෑ, කොන්දෙන්ම සපෝට් එක දෙන හැටි.
  ස්පොටර් පාවිච්චි කරණ දුරදක්නය අති විශේෂ එකක්. එම දුරදක්න අතර  ඉතා සංකීර්ණ තොරතුරු රැසක් පෙන්වන ආකාරයේ මොස්තරත් තියනවා. දිවා දුරදක්නය, රාත්‍රී දුරදක්නය, ඉලක්කයට ඇති දුර නිශ්චය කරන රේන්ජ් ෆයින්ඩරය යන සියල්ල එකට කැටිකල දුරදක්නද සපොටර් වරුන් අත තිබෙනවා. ඒවා ඉතා මිල අධිකයි. එවැනි සරල දුරදක්නයක බදු රහිතව මිල රුපියල් ලක්ෂ තුනකට මඳක් වැඩියි.
  ස්පොටර්ගේ දුර්දක්නයේ පෙන්වන තරම් සංකීර්ණ කරුණු ස්නයිපර්ගේ දුර දක්නයේ පෙන්වන්නේ නැහැ. එයට හේතුව ස්නයිපර්ට සිය දුරදක්නය තුලින් නිදහසේ අවට පරිසරය බලාගැනීමට ඉඩ තිබිය යුතු නිසයි. එය සංකීර්ණ වුනොත් ස්නයිපර්ගේ දර්ශන පථය අවුල් වෙනවා.
 ස්නයිපර් වරු ප්‍රධාන වශයෙන් වර්ග දෙකක් ලෙස යොදවනවා. ස්කවුට් ස්නයිපර් (Scout Sniper) නමැති වර්ගයේ අය කරන්නේ හැකිතරම් සතුරු ප්‍රදේශය ඇතුලට ගොස් සතුරාගේ සියලු තොරතුරු නිරීක්ෂණය කර තම මුලස්ථානයට වාර්තාකර කාලතුවක්කු, එම්.බී.ආර.එල්. ගුවන් ප්‍රහාර, සතුරාට ලබාදෙන අතරම වැදගත් අයවලුන් තම බිල්ලට ගැනීමයි. දෙවැනි වර්ගය ප්‍රති ස්නයිපර් වරුන්. (Counter Snipers) ‘රාස්සයා කන පරාස්සයා’  :D ඔවුන් කරන්නේ සතුරු පක්ෂයේ ස්නයිපර් වරුන් සොයා පහරදී මරා දැමීමයි. ඊශ්‍රායල් ස්නයිපර් වරයකු, ප්‍රති ස්නයිපර්  කෙනෙකුගේ,  ගොදුරක්  වෙනහැටි  බලන්න.


‘සේවින්ග් ප්‍රයිවෙට් රයන්’ චිත්‍රපටියේ අර සුප්‍රසිද්ධ ස්නයිපර් ෂොට් එක නොදැම්මොත් අඩුවක් නේද? ඔන්න ඒක ආයෙත් බලන්න.



ඇමරිකානු මැරීන් සෙබළුන් ඇෆ්ඝනිස්තානයේදී ස්නයිපර් ප්‍රහාරයක් එල්ල කරන අයුරු පහත දැක්වෙනවා. බලන්න ඔවුන් කාන්තාර පරිසරයේ සිටින්නේ වෙස්වලාගැනීමෙන් තොරව, කාන්තාරයට සුදුසු ඇඳුමක් ඇඳ, බර නැති සපත්තු දමාගෙනයි. ස්පොටර්වත් දකින්න පුළුවන්. ලිපියෙන් කියා ඇති කරුණු සමහරක්, මෙම වීඩියෝවෙන් නිරීක්ෂණය කර, අවබෝධයක් ලබාගන්න. 





ස්නයිපර් චිත්‍රපටි පිස්සුවෙන් පෙලෙන සෑහෙන පිරිසක් මෙම ලිපි මාලාව කියවන බව ඔවුන්ගේ ප්‍රතිචාර වලින් පැහැදිලි වුනා. මෙන්න එහෙනම් පිස්සුව ඩබල් කරගන්නලෝකයේ හොඳම ස්නයිපර් චිත්‍රපටි 50 ක් සඳහා සබැඳියාවක්.
   ලෝකයේ මෙතෙක් බිහිවූ හොඳම ස්නයිපර් වරු කවුද යන ප්‍රශ්නයත් විවාදාත්මකයි. එම තේරීම් සඳහා යොදාගෙන තිබෙන නිර්ණායක ගැනත් මතබේද තිබෙනවා. දැනට මේ පිළිබඳව ඇති තොරතුරු ලබාගතහැකි සබැඳියාවන් පහත දක්වනවා.
  ස්නයිපර් වරුන් පිලිබඳව History Channel චන්ද්‍රිකා රුපවාහිනි නාලිකාව විසින් නිපදවූ වාර්තා චිත්‍රපටියක් මෙතනින් බලන්න.
  ස්නයිපර් වරුන්ගේ ක්‍රියාකාරකම් ඇතුලත් කෙටි වීඩියෝ දර්ශන රාශියක් මෙතනින් බලන්න පුළුවන්.
ශ්‍රී ලංකා යුද හමුදාවේ ප්‍රගුණ වෙඩිකරු සහ ස්නයිපර් භූමිකාව (Role of SL Army Marksman & Snipers)
  ශ්‍රී ලංකා යුද හමුදාව ප්‍රගුණ වෙඩිකරු සහ ස්නයිපර් භූමිකාව වෙත යොමු වුනේ 1980 දශකයේ මුල් භාගයේදී එල්.ටී.ටී.ඊ. ත්‍රස්තවාදීන්ගෙන් එල්ලවූ ස්නයිපර් ප්‍රහාර නිසා ලද අප්‍රසන්න අත්දැකීම් සමගයි. මේ නිසා නොපමාවම ප්‍රගුණ වෙඩි කරුවන් සහ ස්නයිපර් වරුන් පුහුණු කිරීමේ අවශ්‍යතාවය තදින්ම දැනුනා. ඒ අනුව ශ්‍රී ලංකා යුද හමුදා ප්‍රගුණ සහ සැඟවුන වෙඩිකරු පුහුණු පාසල (Sri Lanka Army Marksman & Sniper Training School = MSTS) දියතලාව යුද හමුදා පුහුණු සංකීර්ණය තුල ආරම්භ කෙරුනා.
  මේ පාසල මගින් ආරම්භ කළ පුහුණුව කොතරම් උසස් තත්වයකට පත්වීද යත්, අති විශිෂ්ඨ සහ ජාත්‍යන්තර මට්ටමේ ප්‍රතිඵල ලබාගන්නට හැකි වුනා. මේ සඳහා පුරෝගාමීව කටයුතු කල උසස් හමුදා නිලධාරීන් රාශියක් සිටියත් මේ මොහොතේ මගේ මතකයට නැගෙන්නේ කලක් එහි සේවය කල ජ්‍යෙෂ්ඨ නිලධාරියකු වූ, අද ජීවතුන් අතර නැති, කර්නල් දයා රාජසිංහ යි. මේ පුහුණු පාසැල අද වනවිට ජාත්‍යන්තර ප්‍රමිතීන්ට අනුව පුහුණුව ලබාදෙන බව ප්‍රකාශ කරන්නේ සතුටෙන් සහ ආඩම්බරයෙන්. මුල් කාලයේදී ප්‍රගුණ වෙඩිකරු පුහුණුව නිසා ජාත්‍යන්තර තලයට පත්, වායු රයිෆල් ක්‍රීඩිකාවන් දෙදෙනෙකු මගේ මතකයට නැගෙනවා. ඒ ශ්‍රී ලංකා යුද හමුදා කාන්තා බලකායේ සැරයන් මේජර් පුෂ්පමාලි රාමනායක සහ මාලි වික්‍රමසිංහ යි. (මාලි වික්‍රමසිංහගේ ඡායාරුපයක්වත් අන්තර්ජාලයේ සොයාගන්නට නැත)  ඔවුන් දෙදෙනා,1994 පොදුරාජ්‍ය මණ්ඩල ක්‍රීඩා උළෙලේදී ,කාන්තා මීටර් 100 වායු රයිෆල් තරගයෙන්, රන් පදක්කම් දිනා අති විශිෂ්ඨ දස්කම් පෑ අතර, ඒ පසුපස සිටි මහා බලවේගය වුයේ කර්නල් රාජසිංහ යි.
  ප්‍රගුණ සහ සැඟවුන වෙඩි කරු පුහුණු පාසල, සංග්‍රාමික කාර්යය සඳහා විශේෂ අවධානය යොමු කරමින්, ස්නයිපර් පුහුණුව උසස් වෘත්තීය මට්ටමෙන් පුහුණු කිරීම ආරම්භ කිරීමේ ප්‍රතිඵලය වුයේ, ශ්‍රී ලංකා යුද හමුදාව තුල, ජාත්‍යන්තර මට්ටමේ ස්නයිපර් වරුන් බිහිවීමයි. මෙයින් බිහිවූ ස්නයිපර් වරුන් නොබියව, අතිදක්ෂ ලෙස යුද බිමේ සිය රාජකාරිය අකුරටම ඉටු කිරීමේ ප්‍රතිඵලයක් ලෙස ඒ,.ටී.ටී.ඊ. ස්නයිපර් කරුවන් නැත්තටම නැති කරදැමීමට හැකිවුනා.
 ශ්‍රී ලාංකික ජනතාවගේ හදවත් තුල, ස්නයිපර් භූමිකාවේ අද්විතීය හා නොමැකෙන සටහනක් තැබූ එකම ස්නයිපර් වරයා වන්නේ, නීරෝ ය. ලෝකයේ මෙතෙක් බිහිවූ හොඳම ස්නයිපර් වරුන්ට කිසිසේත් දෙවැනි නොවන ස්නයිපර් වරයකු වන නීරෝ, ජාත්‍යන්තර පිළිගැනීමට ලක් නොවන්නේ, හුදු කුහකත්වය නිසා මිස, වෙනත් කිසිදු හේතුවක් නිසා නොවේ. අපි ජීවත්වන කුහක ලෝකයේ හැටි එහෙමය.
ත්‍රිවිධ හමුදාවේම මෙතෙක් වැඩ කාරයන් ලෙස ප්‍රසිද්ධ වුවන් එකෙක්වත් නගරයේ කොල්ලන් නොව ගමේ කොල්ලන් වීම විශේෂත්වයකි. රට දිනවීම සඳහා තම ජීවිතය පිදු ත්‍රිවිධ හමුදා, පොලිස්, ග්‍රාමාරක්ෂක, රණවිරුවන් ගෙන් බහුතරය, ගමේ එවුන් මිස (පොෂ්, මොඩ්, එල, පට්ට,) එවුන් නොවේ. උන්ගේ ලෙයින් මේ රට තෙත්වනු දුටු අපිට, උන්ගේ සිරුරු ග්රෑම් සීයේ කෑලි වලට කැඩී සුනුවිසුනු වනු  දුටු අපිට, කඳින් දෙකට කැඩුන පසුත්, තවමත් ගැහෙන හදවතක් උන්ට තිබෙන බව දුටු අපිට, සීල් තබා ගෙදර ගෙන ගිය මිනී පෙට්ටිය තබන්නට ගෙයක් නැති බව දුටු විට, අපටම වෙඩි තියාගෙන මැරෙන්නට සිතුනු අපිට, අද කොළ කඩා පාන ජෝකරයන්, හැත්ත බුරුත්තම වල පල්ලට යවන්නට තරම්, අපේ ලේ කකියන්නේ එබැවිනි.
  ශ්‍රී ලංකාවේ වයඹ පළාතේ ආනමඩුව නමැති පෞරාණික ග්‍රාමයට නොදුරු මඬලාන නමැති ග්‍රාමයේදී 1969 වර්ෂයේදී උපන් රංජිත් ප්‍රේමසිරි, මහා ප්‍රාඥයකු බවට පත් නොවන්නේ, එවැනි ගම් පලාත්වල ඇති ‘අති විශිෂ්ඨ’ අධ්‍යාපන පහසුකම් වලට පින් සිදුවන්නටය. ඒ කාලයේ ගම්වල කොයි කොල්ලාත් කෙල්ලත් ලබන තරමේ අධ්‍යාපනයක් ඔහු ලබාගත්තේ  මඬලාන මහා විද්‍යාලයෙනි. මේ කාලයේ ගමේ කොල්ලන් කෙල්ලන් බොහොමයකට ‘ආමි පිස්සුව’ තදින්ම වැදුනේ ඒ ප්‍රදේශ වලින් ඒ වනවිටත් සෑහෙන පිරිසක් ආරක්ෂක හමුදාවන්ට බැඳී සිටි බැවිනි. (ශ්‍රී ලංකා ආරක්ෂක හමුදාවලට බැඳී සිටින බහුතරයක් වයඹ පලාතට අයත්ය) ප්‍රේමසිරි ද තම දැඩි ආශාව ඉටු කරගැනීමේ අභිලාෂයෙන් 1991 පෙබරවාරි මස 22 වැනි දින ශ්‍රී ලංකා යුද හමුදා ස්වේච්ඡා බලසේනාව වෙත බැඳෙන විට, ඔහුගේ වයස යන්තම් අවුරුදු 22 කි. පුහුණුවෙන් පසු 5 වැනි ගජබා රෙජිමේන්තුවට ඇතුලත් කරන ලද ඔහු, වෙඩි තැබීමේ දක්ෂකම් ප්‍රදර්ශනය කරන්නට වීමේ ප්‍රතිඵලය වුයේ, ප්‍රගුණ සහ සැඟවුන වෙඩිකරු පාසලට ඇතුලත් වීමට වරම් ලැබීමයි.   
  ස්නයිපර් වරයකු වීමට කොතරම් සුදුසුකම් රැසක් සම්පුර්ණ කලයුතුයි දැන් ඔබ හොඳින්ම දන්නවා. එය හිතේ හයියෙන් පමණක් කළහැකි දෙයක් නොව මොලය, ඇස, කාය ශක්තිය ආදී විවිධ හැකියා රැසක එකතුවක් බවත් ඔබ දැන් දන්නවා. ඉතින් මේ ගමේ කොල්ලා, ඒ සියලු සුදුසුකම් සම්පුර්ණ කර අති විශිෂ්ට ස්නයිපර් වරයකු බවට අභිෂේක ලබා, යුද පිටියට පිවිසියේ සිය රාජකාරිය අකුරටම ඉටු කරන්නටයි. ඇත්ත වශයෙන්ම අකුරටම නොව ඊට වඩා බොහෝ ඉහළින් ඔහු එය ඉටු කළා. හරියටම සනාථ කරගෙන තිබෙන ආකාරයට, ඔහු විසින් ලබාගෙන ඇති ඉලක්ක සංඛ්‍යාව 180 ක්. මේ අනුව මෙතෙක් ලෝකයේ බිහිවූ ස්නයිපර් වරුන් අතර 5 වැනි ස්ථානය අනිවාර්යයෙන්ම ඔහුට හිමි විය යුතුමයි.
  උතුරු නැගෙනහිර මානුෂික මෙහෙයුමේ අවසන් අදියරේ සේවය කරමින් සිටි නීරෝ ඉතා අවාසනාවන්ත ලෙස 2009 අප්‍රේල් මස 28 වැනිදා එල්.ටී.ටී.ඊ. ත්‍රස්තවාදී ස්නයිපර් වරයකුට ගොදුරු වුනා. දෙදරු පියකු වූ කෝප්‍රල් රංජිත් ප්‍රේමසිරි, සිය අනබිභවනීය සේවය වෙනුවෙන්, වීර වික්‍රම විභූෂණය, (WWV) රණවික්‍රම පදක්කම, (RWP) රණශුර පදක්කම, (RSP) යන වීර පදක්කම් වලින් පුදනු ලැබුවේ ඒ වනවිටත් ලබාසිටි සේවා පදක්කම් රැසකට අමතරවයි.
ස්නයිපර් වරුන්ගේ අනාගතය කෙබඳු වේද?
  දැනට පෙනෙන ආකාරයටනම් ස්නයිපර් වරුන්ගේ අනාගතය එතරම් සුබ දායක නැහැ. එයට හේතුව වන්නේ තාක්ෂණික පහසුකම් වැඩි දියුණු වීමත් සමගම, තව දුරටත් සැඟවී සිටින්නට ස්නයිපර් වරයාට නොහැකිවන නිසයි. සයිලන්සරයක් සවිකළ තුවක්කුවකින් පවා පිටවන අතිශයින් සියුම් හඬ, ස්නයිපර් වරයාගේ ගුවන්විදුලි පණිවිඩ, තුවක්කුවේ හඬ පිටවූ දිශාව, සොයාගෙන ඒ තොරතුරු දෘශ්‍ය සහ හඬ (Video & Audio) ලෙස තම සගයන් අතර සහ මුලස්ථානය වෙතද ක්ෂණිකව යැවිය හැකි සංවේදක (sensors) අනාගත සොල්දාදුවාගේ වෙඩි නොවදින හිස්වැස්මේ සවිකර තිබෙනවා. එමෙන්ම ඒවා නැරඹීමේ ඇසීමේ පහසුකම්ද ඒ හිස්වැස්මේ ම තිබෙනවා. එදාට නම් ස්නයිපර් අමාරුවේ වැටෙනවා. එපමණක් නොව, සැක සහිත ප්‍රදේශවෙත එල්ල කළහැකි ලේසර් සහ අධෝරක්ත කිරණ මගින්ද ස්නයිපර් වරුන් ‘ඉව’ කිරීමේ ක්‍රම වර්ධනය වෙමින් පවතිනවා. මේ නිසා අනාගත ස්නයිපර් වරුන්ට තම රාජකාරිය ඉටු කිරීමට පෙරකී උපක්‍රම අබිභවා යන අලුත් ක්‍රම සොයාගතයුතු වෙනවා.
  අද ලිපිය දිග වැඩිදෝ කියා දැන් සිතෙනවා. ඒ වගේමයි වෙහෙස. ඒ නිසා ටික දිනක් නිහඬව ඉන්නම්. ඉවසීමෙන් මේ දිග ලිපිය කියවූ ඔබට වෙනදා වගේම ස්තුතිවන්ත වෙනවා. ඔබේ දැනුමට යමක් එකතු වුනානම් හදවතින්ම සතුටු වෙනවා.

6 comments :

  1. ලිපි මාලාවම කියෙව්වා විචාරක තුමා. දැනගත් කරුණු බොහොමයි. බොහොම ස්තුතියි...

    ReplyDelete
  2. චිත්‍රපටි ලැයිස්තුවට පින් සිද්ද වේවා..... :D මමත් ස්නයිපර් පිස්සෙක්.

    ReplyDelete
  3. ස්නයිපර් පිළිබද තව තොරතුරැ ඇත්නම් තවත් ලිපි මගින් අපව දැනුවත් කරන මෙන් ඉල්ලා සිටිනවා........... ස්තූතියි...!

    ReplyDelete
  4. කමෙන්ට් කල සියලු දෙනාට ස්තුතියි.

    @ චාමික.

    දැනට මාසෙකට විතර ඉස්සෙල්ලා මට හදිසියෙන් මුණගැහුනා අපේ හමුදාවේ ඉන්න ස්නයිපර් විශේෂඥක්. මම ඔහුගෙන් ප්‍රශ්න කීපයක් ඇහුවා තවත් ලිපියක් ලියන්න හිතාගෙන. නමුත් ඔහු මගෙන් කාරුණික ඉල්ලීමක් කළා, 'අනේ සර් දැනටත් සර් ලියලා තියන තොරතුරුවල රහස්‍ය දේවල් තියනවා. දැන් ඔය සර් අහන ප්‍රශ්න වලින්ම පෙනෙනවා සර් තවත් දේවල් දන්නා බව. ඒවා කරුණාකරලා ලියන්න එපා' කිව්වා. ඒ නිසා ඒ ඉල්ලීම ඉටු කිරීමට නොහැකිවීම ගැන කණගාටු වෙනවා.

    ReplyDelete
  5. ස්නයිපර් පිළිබද තව තොරතුරැ ඇත්නම් තවත් ලිපි මගින් අපව දැනුවත් කරන මෙන් ඉල්ලා සිටිනවා........... ස්තූතියි...!

    ReplyDelete
  6. ඔබ තුමාට බොහොම පින් දීර්ගයුශ හා නීරෝගී ශක්තිය පතනවා...

    ReplyDelete

.emoWrap { position:relative; padding:10px; margin-bottom:7px; background:#fff; /* IE10 Consumer Preview */ background-image: -ms-linear-gradient(right, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); /* Mozilla Firefox */ background-image: -moz-linear-gradient(right, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); /* Opera */ background-image: -o-linear-gradient(right, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); /* Webkit (Safari/Chrome 10) */ background-image: -webkit-gradient(linear, right top, left top, color-stop(0, #FFFFFF), color-stop(1, #FFF9F2)); /* Webkit (Chrome 11+) */ background-image: -webkit-linear-gradient(right, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); /* W3C Markup, IE10 Release Preview */ background-image: linear-gradient(to left, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); border:3px solid #860000; -moz-border-radius:5px; -webkit-border-radius:5px; border-radius:5px; box-shadow:0 4px 6px rgba(0,0,0,0.1),0 1px 1px rgba(0,0,0,0.3); -moz-box-shadow:0 4px 6px rgba(0,0,0,0.1),0 1px 1px rgba(0,0,0,0.3); -webkit-box-shadow:0 4px 6px rgba(0,0,0,0.1),0 1px 1px rgba(0,0,0,0.3); box-shadow:0 2px 6px rgba(0,0,0,0.1),0 1px 1px rgba(0,0,0,0.3); font-weight:normal; color:#333; } .emoWrap:after { content:""; position:absolute; bottom:-10px; left:10px; border-top:10px solid #860000; border-right:20px solid transparent; width:0; height:0; line-height:0; }